Julen närmar sig med stormsteg. Bara två veckor tills vi far hemåt igen på julvisit. Här hade lillajulstomten, lill-Santa, varit på besök inatt och lämnat några paket under blomman (den fick tjäna som lillajulsgran). Julsångerna spelas för fullt och även de engelskspråkiga julsångerna övas det på.
Vi har haft några av Roberts jobbekanta från Vasatrakten på besök under veckan och det har varit roligt med gäster. Barnen brukar ju annars kanske tycka mera om besökare med barn, men nu gick det bra utan. Både Judith och Eric agerade engelska- och mandarinlärare och tog liksom över hela tillställningen. Kanske viss social deprivation föreligger, ffa på socialt umgänge på modersmålet. Så akta er alla under julhelgen, det kanske kommer besök...
lördag 1 december 2007
Glad lillajul!
Upplagd av
Shanghajarna
kl
15:39
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Glad Lilla Jul! Vi skall nu börja ställa oss till bröllop till Öja ,innte alla gånger man slipper på bröllop på Lilla Jul.Ha det så bra häls. från KVÄNBACKA.
Hej!!
Ni har då packat med er saker,t.o.m ljusstaken ser jag,blev riktigt glad.
Mormoster
Skicka en kommentar