måndag 26 maj 2008

Gatufest och Juventusmatch

Det är betydligt lugnare idag. Litet disigt men kring 25 grader. Väntar på att fara och möta barnen till skolbussen och ta Eric till träningarna.


I helgen var det mycket aktiviteter. Lördagkvällen satte Eric, Robert och mor på fotboll på Shanghai Stadium. Det var italienska Juventus och Parma FC som spelade cup med Shanghailaget Shenghua. Många mål blev det och avslutning Juventus-Parma med straffar. Det var nog litet uppvisnings- och vänskapsmatcher, men det var kul att se ändå. Eric saknade de bästa spelarna i Juventus, typ del Piero och nån annan. Men det kunde vi inte så mycket åt.



Stadion rymmer ca 60000 personer och den var kanske halvfull. Många människor ändå förstås.

Igår var det gatufest längs våran gata. Alla tog ut något att grilla och satte sig och språkade med varann. Trevligt. Edgar åt både jord och makaroner.





Nu måste jag packa fotbollsväskan.





Återkommer.

Sofia



4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att mor i huset skaffat sig ny frisyr.

JonasG sa...

Där fick du se många spännande spelare Eric. Var det några snygga dribblingar?

Du vet förstås att fotbolls-vm börjar om en dryg vecka. Finalen spelas 29 juni så du borde hinna se den på teve i Karperö?

Anonym sa...

2 år kvar till vm men em börjar snart :)

JonasG sa...

Kanske det, kanske. Spännande blir det i alla fall.

 
Site Meter