måndag 12 maj 2008

Det är mycket nu igen, jordbävningar och annat.

Det går liksom i vågor. Ena stunden är allt lugnt och i nästa är det kaos.
Virusepidemin har vi inte sett av ännu på nära håll och vi vill gärna slippa se den.
Idag på eftermiddagen har det tydligen varit ett jätteskalv i Sichuanprovinsen i inre delarna av Kina. Skyskraporna har utrymts i både Beijing och Shanghai och t.ex. Wärtsiläkontoret där Robert jobbar stängde. Det finns ju några skyskrapor i Shanghai så det har sannolikt varit något trångt på gatorna idag...
Man säger att jordbävningen känts också i Shanghai men jag har inte vetat om någonting förrän pappa via sms frågade om vi kände av några skalv... Vi for lugnt iväg på Erics fotbollsträning utan att veta om något.
Hur som helst så är det ingen fara å färde hos oss, det är värre närmare epicentret där massor av folk ännu är begravda av omkullrasade hus. Hoppas bara att det inte kommer nya skalv och att de snabbt får räddat de som räddas kan.

Igår skulle jag sätta in ett helt bildcollage på bloggen men det var något fel på vårt fotoprogram. Och det är något fel på ännu. Jag blir så STÖRD. Men det är i det stora hela ett mycket litet problem. Vi återkommer med bilder när det är fixat.

Hej så länge
Sofia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra med bloggen där man får snabbt besked,skönt att ni har det bra.

Mormoster

Anonym sa...

Vi förstod att Roberts jättehögt belägna arbetsplats "World Plaza" i Pudong fick utrymmas igår när skrapan började svaja betänkligt. Men det obehaget skulle Sichuanborna gärna bytt till med som det nu uppges i skrivande stund - med 10000-tals offer. Är det månne några skador, sprickor någonstans i stan?

 
Site Meter