Här följer en mix av Malaysiafoton, i total oordning, men vad gör det? Detta var 14.2-24.2 2010.
Kiblat fanns att finna i varje hotellrum i detta muslimska land. Det var lätt att vända sig mot Mecka när bönestunden var inne.
Vi besökte National Mosque i Kuala Lumpur, KL. Där fick damerna ta på denna vackra dräkt för att skyla sina kroppar. Barnen fick ha vanliga kläder och Robert var det inte så noga med. Andra män som troligen inte var gifta måste också ta på sig kåpan.
Varmt i KL. Tur man får användning för solfjädern nån gång.
Taxichaufför som inte hetsar upp sig i första taget. Han hade väl varit med förr.
Judith på fiskmassage. Det var tydligen väldigt kittligt...
Vackra byggnader, nu kommer jag inte ihåg vilken eventuell moske´dethär var men ändå.
Petronas Twin Towers, KL, by night.
Dito dagtid.
Plötsligt befinner man sig i chokladfabriken, märkligt kan man tycka, speciellt som detta var en utfärd till djungeln. Men man vet aldrig vad dagen för med sig för överraskningar.
Eric under vattenfall. Det var Robert, Eric o Judith som for på djungeltur med guide. Vad jag förstod så var doppet mycket efterlängtat i värmen.
På Langkawi flygplats (ön där vi spenderade första veckan). Edgar funderar vart väskorna tagit vägen.
Langkawi-nöje. Fart o fläng.
Och har man sett på maken, månagubben var faktiskt riktigt lik sig i Malaysia.
Judith i djungeln.
Panoramavy från en bergstopp på Langkawi. Dit kom man med linbana, huj vad högt det var!
Samma bergstopp, Eric står på en bro mellan två bergstoppar.
Annan vy, vackert var det så det räckte och blev över.
Edgar var ju också med. Litet prickar hade han just denhär dagen, men vad gör det?
Ända Malay-orden vi lärde oss...
Snygga färger i hotellets restaurang.
Barn på morgonpromenad på stranden. Edgar var som sjukast denna dag. Syns på ögonen.
3 kommentarer:
Kul med bilder, ser härligt ut!
Var det förövrigt denhär bilden som var modell när Edgar klipptes? http://rightofmississippi.files.wordpress.com/2007/10/jimcarrey2.jpg
Hej på er! Härliga bilder, speciellt bilderna från toppen på berget, dit skulle inte jag vågat. Skojigaste bilden var nog Erik inne i lådan på flygfältet och mest spooky var nog Sofias kåpa! Här i Esbo är det fortfarande bara snö på gång. Lite skön sol får man njuta av på dagarna men till natten sjunker termometern till -10 grader, så int hinner ju snöberget smälta just alls, suck! Men månne inte snön är borta när ni är tillbaka. Kramar till er alla från Misa med familj.
Det var många fina bilder nitycks trivas o haft det bra o EDGAR han ändras o blir stor bra så ha in så bra HÄLS.E.O R.
Skicka en kommentar