lördag 2 januari 2010

Nya året inlett med Wienervals


Detta år inledde vi på ett lite mera kulturellt sätt än vanligt. Efter en lite seg morgon, som hör nyårsdagen till, tog vi oss till Shanghai Oriental Art Center. Den här fjärilsformade byggnaden innehåller 5 olika salar för bl.a. konsert, opera, utsällning mm.



Vårt mål var nyårskonserten Braun Buffel med Wienna Johann Strauss Waltz Orchestra från Österrike. Och vilken fantastisk föreställning vi fick uppleva. Svårt att beskriva, men vacket, levande och medryckande är kanske en början. Det här är troligen det närmaste man kan komma själva nyårskonserten in Wien av Wienfilharmonikerna.



Här ett kort smakprov som jag lyckade filma i smyg. Bilden uteblev dock, men man kan ju stänga ögonen och bara lyssna.
Och som vanligt så kom det bästa till sist, Wienervalsen "An der schönen blauen Donau".




Även här hittade vi en kul skylt. Hela landet är fulla av konstiga skyltar. I den här lådan samlar man tydligen damm. Hmmm?

Annars är allt bra och i morgon borde vår familj vara fulltalig igen (äntligen!!!). Om nu mor- o farföräldrarna släpper iväg Eric o Judith, så väntas dom anläda till Shanghai i morgon bitti 08:15. Välkommna hem barn o Gott nytt år till er alla. H. Robert o Sofia.



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin konsert ni fick vara med om bra barnen kom lyckligt till baka hoppas de kommer igång med skolan o allt annat. HÄLS.till er alla faffa ofammo!

 
Site Meter