Byråkratin var sig lik. Efter avklarat teoretiskt prov på 100 frågor fick jag en lapp i handen och kommenderades till byggnad 8. Där på våning 1 fick jag efter lite köande en kölapp. Den lappen skulle jag visa tillsammans med en del andra papper i en annan lucka på våning 2. Där fick jag en ny lapp. Den skulle jag ta ner till kassan på våning 1 och betala 55RMB. Sen upp till en annan lucka på våning 2 för att få en ny kölapp.
Här skulle själva körkortet tillverkars, så nu var jag beredd på att det kan ta en vecka eller mer. Jag hann dock knappt sitta 2 minuter och så ropades mitt nummer 731 upp "qi-san-yi" och så slängdes mitt körkort i disken. Xie xie sa jag och drog mig hemåt.
Så ser det ut. Relativt simplelt, helt enkelt en laminerad papperslapp. Förstår bra att det finns förfalskade körkort i omlopp här.
Ja, bilen det är ju en Buick Regal 1,6T. Blå som tröjan...
En dåre till i Shanghais trafik
H. Robert

9 kommentarer:
Grattis till körkortet nu e de bara att tuta å köra m.v.h.Mobo
Va skall man säg ??
Kan ju bara gratuler :)
Hade bra !
Vad kan man annat än gratulera,bra gjort!Hoppas ni har tur med er i trafiken så ingen olycka händer.Bilen ser fin ut ni kommer att synas bra i trafiken!HÄLS.Hemm i från E.O R.
GARTTIS, GRATTIS ROBERT BRA JOBBAT!
Många hälsningar till Er från ett vackert vinter Stcokholm med 50 cm snö och -14 grader.
Trevlig Helg!
Marita & Ulf
Ja säger som Nono "va ska man säg":)
Grattis ti kortti!
Hä er ti tuut å kör nu tå jåå.
Grattis!
Ja noo er hä s.... hä er int na MÄRSO! Nåjaa billiari ti bygg boklona... Hahaa sa Hans
Grattis... ja prova just na nyjt... google maps har öpna na som heitär street view o ja hitta Lilltået o bilstalli ärt er no kvar. Klar o tydli bildä.. tilomä ov svartsjön
Hej, mytsi kommentarä. Tack så mytsi. Hans har no räätt...
Skicka en kommentar