onsdag 27 februari 2008

Ute på en ö


Idag besökte vi (jag o 3 kinesiska kolleger) Jiangnan varvet på ön Chang Xing.
Dom har nyligen flyttat ut från stan till ön som är en av de 3 stora öarna i Yangtse flodens mynning.
Än är inte bro + tunnel klar, så vi fick åka båt från norra Shanghai (Baoshan). Här bild från den överfyllda vänthallen. Kall och smutsig var den också.



I den här lilleputt båten i mitten åkte vi. Den gick dock förvånansvärt bra i sjön.







Var det månne på grund av det fina glittret i taket?








Nu har vi kommit ut från Huangpu och in på Yangtse floden. I bredaste laget får man säga.







Här har olyckan varit framme. Kollegan bredvid mig anade tyvärr en människa under olyckbilens framhjul. Berfarar det värsta.








Varvsområdet är väldigt! Här är bil ett måste om man ska hinna med annat än bara gå. Än är dom inte upp i full fart, men 12.000.000 Dödviktton båt / år är planerad kapacitet.
Sen blev det inga mer bra bilder och dagens möten är väl inget att prata om. Nu lyckligt hemma igen/Robert.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg ett SVT-program från brobygget samt omdaningen av själva ön. Dessutom hade ert husorgan Shanghai Daily ett reportage om samma bro för ett par veckor sedan. F-n va stor ein bro!

 
Site Meter