En liknande sak blev beställd av Michelle på Dingtang möbelaffären igår, söndag. Nåja, inte riktigt samma modell, litet lägre, mindre krusiduller och litet mera svart som en ram på framsidan. De tillverkar nya i gammal stil. Förutom skåpet blev det inhandlat ett bänkbord eller vad man nu ska kalla det, det var gammalt men ingen kunde säga hur gammalt.
Sen fastnade Judith och jag för varsitt vitt högt skåp med fjärilsformat lås framtill (istället för det stora runda på bilden intill). De var fyllda med små lådor och krokar och hade spegel inuti. Flickdrömmen går i uppfyllelse...
Få se nu var vi ska placera dem. Planer finns på ytterligare handel men vi ska börja såhär och se hur de verkar kvalitetsmässigt före vi funderar på något annat. Möblerna är ju inte gratis precis men klart förmånligare än man är van med hemifrån.
Ska ta bilder på inköpen när de anländer.
Idag regnar det och är kring 7 grader, skulle helst stanna inne om inte kylskåpet var tomt.
Måste fotografera Edgar nu också, då han lärt sig krypa och ställa sig upp. Återkommer./Sofia
4 kommentarer:
Nancy kommer att ha fullt sjå med Ed i trapporna på sansanliu.
Möbelhandel kanske kan bli nåt framöver????
Mormoster
Halloj! det var ju tjusigt skåp detdär! Vi hade ju ett (nyproducerat inte alls så där fint) Kinaskåp som vi köpte rätt billigt här i Finland eftersom det var på det sättet felkonstruerat att det inte tålde den torra inomhusluften hos oss, och mycket riktigt, det sprack också rätt rejält, helt sönder så småningom. Nåt att tänka på? Misströsta dock inte, min moster har sitt på villan och det är fortfarande hur fint som helst och osprucket!
Hej, rysk Ask och kinesisk Alm påstod de att de använder. Låter som en vild kombination...
Torkat lova dom också, men vi får väl se med tiden. Torra vintrar i finland är tufft för trä. Kanske det får stå ute vintertid:)
Skicka en kommentar