lördag 23 februari 2008

Helgaktiviteter


Här ses Judith fredagen 22.2.08 på väg till skolan. Efter skolan blev det träff med 11 andra scoutflickor i Rainbowsgruppen på skolan, och kvällen spenderade de i ett klassrum tillsammans med ledarna. Lekar, mys och film och pizza har vi fått höra om. Naglarna var lackade när hon kom hem med taxi idag kl 11 på förmiddagen. Vi hade turen att ha en av ledarna boende på samma område som vi, så de kom hem tillsammans. Nyttigt att lära sig vara borta hemifrån. Men säkerligen blev det inte lika mycket sömn som vanligt för hon sov nog ett par timmar mitt på dagen efter hemkomsten. Gott så.
Det var blåsigt idag, riktigt drakväder. Så Eric tog draken han fick i födelsedagspresent i somras och lät den flyga. Det är liksom ingen konst att flyga drake när förhållandena är de rätta. Inget behov av att springa fram och tillbaka för att få upp draken i luften, det är bara att låta vinden ta den och ge mera lina efterhand.
Det var bara när mamma skulle prova som draken av mystisk anledning störtade i närmaste buskage. Men den räddades av mansfolket och efter det fick mamma hålla sig borta...
Robert och Eric tog en cykeltur kring området idag. De passade på att beställa en cykel(parkerings)ställning av mannen på bilden. Det finns tydligen inga färdiga sådana i butiken, man måste tillverka dem efterhand. Den skulle vara klar inkommande onsdag och levereras direkt hem. Få se hur det blir med den saken.
Och till sist en stor GRATTISHÄLSNING till Roger och Tanja som borde vara lyckligt gifta vid det här laget! Vi hoppas på många foton från tillställningen. Ta hand om varandra!
Hälsar Robert, Sofia och barnen

1 kommentar:

Anonym sa...

Judith var duktig som var borta över natten ,utan mamma opappa.Det blev en ricktig trevlig o en minneshögtidsdag för oss alla. Mysigt med ljus o snö på bröllop.Allt bra häls. från KVÄNBACKA.

 
Site Meter