torsdag 14 februari 2008

Hallååå, vi är nog kvar!!!

Det var bara så att vi behövde komma bort ifrån snön en stund och samtidigt utnyttja barnens skollov till fullo. Så vi drog till Thailand och ön Koh Lanta för att sola, bada och slappa. Så mycket man nu slappar med en 8 månaders baby.
Bungalow vid stranden, mysig hotellrestaurang utomhus i sanden, bra pool för barnen. När Edgar sov dagtid kunde väktaren njuta på stugans egen solterass. Det var faktiskt jätteskönt! Och varsin pocket fick vi läst, Eric, Robert och Sofia. Judith hade tyvärr bara anteckningsblock och dagboken med så hon fick nöja sig med det.
Barnen snorklade och badade nästan hela tiden, man fick dra dem upp ur poolen för att de inte skulle förgås av solen. Undrar hur himla intressant en poolbotten kan vara när de orkade snorkla runt där fram och tillbaka.
Det var inte många turister på ön, och de som var där var nästan bara svenskar. Koh Lanta var motsatsen till Phuket som vi besökte för 11 år sen, här var så lugnt, inget nattliv att tala om, nästan inga restauranger eller butiker heller. Och det såg rätt orört ut, men också ganska stökigt mellan ortsbefolkningens hyddor.


Eric, Judith och pappa tog en elefantsafari på Lanta. En timme på elefantryggen. Det var uppskattat.






Eric elefantmataren.









Edgar och Robert vid hotellpoolen. Ed har hittat snoppen...







Koh Lanta drabbades också av tsunamin, så nu ser man skyltar här och där som visar vart man ska söka sig om nya vågor dyker upp.




Surprise!!!
Slutet av resan tillbringade vi på Phuket dit vi åkte med båt. Vi visste att fammo och faffa var där på semester och klarade av att hålla vår egen resa hemlig så att inget läckte ut till dem. Detektivbyrå Svartsjö & Svartsjö hade klurat ut vilket hotell de bodde på och vi spanade och spionerade några minuter på hotellet innan vi hittade dem. Det var nästan för enkelt...
Vi fick en av tjejerna från receptionen med oss, hon tog Edgar i famnen och ringde på dörren. "I have a baby for you!" sa hon när Elisabeth öppnade . Döm om hennes/deras förvåning... Ja, det var kul!

Gänget på middag. Med på resan var också faster Greta med make Heino.





Judith passade på att fläta håret. Hon hade tre damer runt sig i närmare två timmar, och hon somnade efter halva tiden. Så skönt var det!



Familjen poserar utanför Phukethotellet inför hemfärden.
Nu är vi tillbaka i Shanghai igen, armbågar oss fram mellan alla kineser och fryser. Men snön har försvunnit så länga vi varit borta. Nu borde det svänga, våren kommer allt närmare så nu väntar vi på värmen.
Hälsningar från oss alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort tack för den fina överraskningen det var roligt att träffas nu är vi lyckligt hemma efter en lite lång hemresa. HÄLSNINGAR TILL ER ALLA.

Anonym sa...

Va fort man vänjer sej,har saknat bilder på familjen!!!
Kul med överraskningar,har varit med om en sån på Bali!!
Hoppas ni får värmen tillbaka.
Hälsar mormoster

Anonym sa...

de va ju verkligen en trevli å bra överrakning. ja blev själv ganska fundersam just när ja börja se på foton från mamma å pappas kamera.

Anonym sa...

Ein å dömti betär ja ha hört om...
Vaalt no uppskatta meir än ni tror.

 
Site Meter