Halleluja!
Den som ska sova ikväll/inatt ska ha öronproppar eller vara väldigt trött. Det är lanternfestival eller avslutning på nyårsfirandet som nu hållit på i två veckor. Det verkar som om alla fyrverkeripjäser som blivit över från nyårsfirandet ska avfyras ikväll. Det sprängs och skjuts överallt.
Vi hade besök av vännen Janne ikväll, var på middag på klubbhuset och satt ett par timmar efteråt och språkade hemma. Under hela tiden har det låtit som värsta kriget runt knuten.
Vi var ute på takterassen och beskådade bombardemanget en stund, och det är otroligt!
Detta måste vara fyrverkeriens Mecka. Mellan höghusen skjuts det upp de mest sanslösa raketer, somliga far rakt uppåt, men många skjuts upp lite snett och krockar med husväggarna. Och knallarna ekar otroligt mellan husen.
Kanske det är lugnare imorgon, vi får se.
Barnen sover faktiskt trots allt.
Imorgon är det fredag och Judith har sleepover på skolan, ska tillsammans med Rainbows-flickorna (typ scouterna) ha myskväll på skolan och sova i något klassrum. Kommer hem först på lördag förmiddag. Blir säkert spännande.
Gonatt önskar Sofia o Robert
torsdag 21 februari 2008
Lanternfestivalen i full gång
Upplagd av
Shanghajarna
kl
21:59
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar