
På varje ställe man besöker borde man prova på kollektivtrafiken. I Filippinerna är det samma som Jeepneys. För 1 EUR åker du hur länge du orkar sitta på. Lätt att krypa in, men svårare att veta vart man hamnar. Denna gång gick det bra och efter en halv timmes fräsade runt i Manilla kunde vi stiga av strax utaför vårt hotell.
Ganska varmt, en Jeepny saknar både AC och värme.
Palle H., här har Peppe en Bodega också. Kanske värt att besöka? Ligger en bit norrut från Manilla centrum. Följ bara den enda metrolinjen som finns och Bodegan ser du på höger hand.
Anne-Frid, Björn, Benny o Agneta tycks något på gång här.
Det är inte bara Spanjorerna och Amerikanerna som har lämnat spår efter sig. Svenskarna har lämnat Smörgåsbord efter sig.
Trafiken var ganska kaotisk. Här en bild från staden Tarlac (runt 150km norr om Manilla).
Dagen efter vi passerade var det säkert lika trångt i detta gathörn, men då hade man bytt ut trehjulingar mot båtar o flottar.
Hälsningar från varma Shanghai. Sol o 20-25 grader nu över 2 veckor. Mr Pouta lovar lika bra väder minst en vecka till. Hoppas det torkar upp i Filippinerna också. Robert
söndag 25 oktober 2009
Filippinerna del II
Upplagd av
Shanghajarna
kl
12:46
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Hej !
Ha haar no viidi distrikt ande Peppe såm haar bodegona siiin utspriid liti jär å tär. Ha haar viidari distrikt än grannens frassn.
Hej på er vi kommer just hem från KARLEBY har varit o se på INNEBANDY som bröderna spelar såg nog att detfodras kondition annars intressant att se på. Häls. härifrån mörk o regnig höst kväll!
häls härifrån pönteri.hur går det med kliniken.har kina poistji na svinflunsa.hur blev det med lönekoväri orkadu no heim mää i.jä ha vi kaalt åfrosi backa.prima höstväder!
Skicka en kommentar