Mässor är ju alla lite kralliga, men den här var väl i värsta laget. Dessutom började dom redan efter lunch städa undan och snabbt såg det ut som värsta slagfält.

Den här killen han erbjöd möbel-skjuts med sin "stora paketbil" till fast pris. När han sen uppenbarade sig med sin bil så visade den ha bara 3 hjul.
Att få riktig paketsbilskjuts hem visade sig vara ett stort problem. Mässan just slut och alla bilar var redan bokade. I 5 timmar stod jag och väntade. Till sist lyckades killen här fixa till en bil för 300rmb. Han gav 50 åt chauffören och tog 250 själv, snacka om bra marginal för några telefonsamtal. Han hade huvudet på skaft, eller var det mössan...
Detta bord bestämde hon att vi ska ha (taket hade rasat in i montern, därav lite spillror och annat skräp på bilden). Få se om jag lyckas komma över ett. Nu hemåt med Per-Göran, ska på föräldramöte till Brittish International School in Shanghai om en timme.
H. Robert



3 kommentarer:
Killen i keps, chauffören, entrprenören, hade förmodligen sett er stå i fem timmar för att sedan slå till med sitt erbjudande i rätt ögonblick. Förmodligen det bästa erbjudandet som fanns till buds just kan man anta.
ojoj va EDGAR hadd skåno fööträ men bra söis. no böövä ni ha ti nois mää.voj voj va ja kan ha dryyft ett ati poitsti.en stor skram från oss alla till er alla.
Det är tyssst på Shanghajarnas bogg. Har förstått att det är förenat med vissa svårigheter att koppla upp sig. Eller så har familjen Svartsjö kanske redan rest iväg till tornadoland i söder? I alla fall Maos Kina fyller år och landet står väl mer eller mindre stilla. Årsdagsfirandet brukar ju pågå i dagarna sju har man förstått. Får väl höra mera av det och annat sen när ni återvänt.
Skicka en kommentar