måndag 22 december 2008

Förberedelser i full gång

Jaha, så här kan granen se ut i Shanghai. Det blev mycket mera jul direkt.
Idag och igår har mycket hänt, kanske mest damerna som varit i farten. Det gäller att julhandla nu, mat och annat. Och sen ska det ju sys kläder och så... Fammo var på gång igår vid tygmarknaden. Duktigt påhejad av sin svärdotter...
Idag blev det en hastig sväng till IKEA, ingen glögg kvar och Aladdinaskarna såg man inte skymten av längre. Men det finns väl litet undanstoppade godsaker sedan tidigare så vi ska nog klara oss...
Nu korvsoppa och sen till matbutiken.




Hm, ja, barnen. Jaa, de är ju nästan friska i alla fall. Eric har bara tappat rösten och Judith har magsjuka. Och Edgar, jaa, han har också magsjuka. Men det ska nog bli bra till julafton.


Ta det lugnt i jul, njut och sjung många julsånger!Hälsningar Sofia

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi önskar er alla en RIKTIGT SKÖN JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

H: Inki o Dan m.fam.

Anonym sa...

God Jul till Er alla!
Ser att ni har en jättefin gran, hoppas ni blir bra från magsjukan tills tomten kommer.Vad pratar tomten för språk hos er?

Här är det förkylningar som härjar men imorgon bär det av söderut iallafall,till Skåne alltså.
JULKRAMAR TILL ER ALLA.
/Marita

Anonym sa...

Jaså, så fammo ha viri i fartn på tygmarknaden. Kan sij framafyri öguna hur hä siir ut :) God Jul

Anonym sa...

På Gotland kommer vi att fira en grön jul i år,men det kommer ingen tomte ändå,så det gör ingenting !!!:(

Hoppas ni får en Kul Jul alla !!

Hälsningar från oss båda..

Anonym sa...

God Jul till Er allihopa!


~Cati o. Matti m.fam.~

Anonym sa...

Julpost från china har kommit. Robert, Jessica o Venla tackar så mycket. Hoppas att Edgar har fått post härifrån. Julhälsningar : Satu ,Tomas o barnen

Shanghajarna sa...

Sent omsider ser jag ert inlägg! Visst fick Edgar paket, han tackar så mycket och kan redan blanda cement...Många hälsningar Sofia och Robert + barnen

 
Site Meter