
Mitt i allt dök tomten upp på vårt kontor idag på förmiddagen. Han delade frikostigt ut kakor o karameller o hans medhjälpare sjön vackra Christmas carols bl. a. Jingle-Bells.
Och förstås som det hör till här i asien så ska det ju fotograferas också. Hela kontoret poserade tillsammans med tomten och hans medhjälpare.

Ute är det inte mycket till julstämmning men ett säkert vintertecken noterade jag igår, nämnligen att det vanligaste trädet i gatubilden här (tror det kallas Phoenix tree, har ingen aning om svenska namnet) tappar dom lönnbladsliknande löven just dessa dagar. Här borstar man löven, inte räfsar. H. Robert
2 kommentarer:
Ser jullikt ut, verkligen! Apropå att erat Phenix tree fällt sina vinterlöv kan jag tillägga att Harry G:s tallsteklar i Finnsvedifurorna har frusit ihjäl inatt. De tappar andan vid -17 och här har vi haft -25 si så där vid Emas.
Hälsar även Ericjudthsofiakerstinjakob
Ja i dag är det 1 år sen vi kom ditt det ärsig så likt när man ser bilderna .I går fick vi träffa JUDITH ERIC O SOFIA va glad de va roligt att träffas ha så bra med EDGAR!HÄLS.Hemifrån!
Skicka en kommentar