Med hjälp av en kinesisk kollega lyckades jag idag ladda ner frågorna från nätet. Det var inte mindre än 1500 frågor, så det blir att ligga i om man ska klara provet. Ikväll har jag kollat dom första 10 flervalsfrågorna. Här kommer favoriten såhär långt:
1.1.1.11 The driver may drive a motorized vehicle __________________.
A. After drinking alcohol
B. When he suffers from a disease that impedes safe driving
C. When he is exhausted
D. After drinking tea
Answer: D
Alltså, det är helt OK att köra bil efter en kopp te. Killarna nedan i bild får däremot inte framföra motorfordon.
Här en mer lokal fråga från Shanghai:
1. The annual publicity day for “No-Violation of Traffic Regulations, No Traffic Accident & Road Traffic Safety” of Shanghai is
A. January 1.
B. May 25.
C. March 15.
D. September 15.
Rätt svar är B.
Nu vet vi mer igen...H. Robert
onsdag 25 november 2009
Nu pluggas det till körkort
Upplagd av
Shanghajarna
kl
21:27
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
De tycks trivas pojkarna i bilen.En GLAD LILLA JUL till er från oss på KVÄNBACKA!
Glad Lilla Jul önskar tomten mobo från langbacka
Hej Mobo o heimfoltsi. Glad lillajul till er med.
Ti sir naleis bekant ut tömde "kinesä" i bil`n
Joo, hä er ein viss sort lengä norrut som tål myzti bränkko
Skicka en kommentar