Det
syns kanske inte så ofta på bloggen, men för det mesta försöker vi nog jobba. Ett par veckor sen besökte jag ett varv som håller på med 4 stycken 5800dwt Produkt Tankers för ett svenskt rederi. Här lite suddiga bilder av båt n2.
Här vy från bryggan.
Styrpulpet på själva bryggan.
Noterade att man gjutig betonggolv på bryggan, och fick lära mig att det inte alls är ovanligt idag.
En kinses i maskinrummet.
Till vänster på bild turbons luftfilter.
En reduktionsväxel ala Norway.
Varje båt måste väl ha en motor. Här balanserar vi på en Italiensk byggd W9L26 på 2925kW. H. Robert
onsdag 4 november 2009
Lite motor o båt
Upplagd av
Shanghajarna
kl
17:45
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar