Botnialoppet närmar sig så senast nu måste man försöka samla på sig lite cykelkilometrar. Det är inte lätt här borta, men idag gjordes igen ett försök. Längs Huamu Road till Science and Technology Centre och sedan vidare österut längs Yang Gao Road. Från Jin Qiao åkte jag söderut längs Zhangjiang Road så långt det gick.
Här fick jag nog och svängde om. Han med bambu gav bra draghjälp, så det var lite synd att vägen blev ofarbar.
Avgser o byggdamm hör tyvärr till vardagen. Andningsfilter vore inte dumt.
Här hitta jag ett konstig spår i gatan. Undras just vem som klarar att balansera på detta. Såg bara han med elmoppen köra längs den.
Stopp i avloppet. Inga problem, vi pumpar upp det på gatan och låter solen torka upp det.
Nästan hemma, korsningen Luoshan Road och Huamu Road. Luoshan byggs om till en så kallar "elevated road", alltså en upphöjd väg. Mycket betong, järn, damm och trafikstockningar som följd. Inget vidare naturskönt eller vackert heller.
Grannhuset. Här byggs en häftig villa. Det lär ska var för en kinesk kungfu filmstjärna. Det är inte Jackie Chan, utan hans efterföljare som jag inte vet namnet på. Någon annan som vet?
Home sweet home, #336 Seasons Villas. Tillbaka efter en 90 minuters länk i 30 graders värme. Än en gång klara jag och min Trek 7.3FX av Shanghaitrafiken. Nu dusha, sen med Östen på lunch till Element fresh. H. Gräsänklingen Robert.
söndag 5 juli 2009
Pudong runt på cykel
Upplagd av
Shanghajarna
kl
12:07
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Tacka vet jag natursköna Terjärv med den friska men dock något kalla luften (igår kväll bara 8 grader)Ses snart./S
Namnet på kungfu stjärnan borde i såfall vara Jet Li.
Var till CARPELLA på sommarfest ifredagsomkvällen tack för nattskvarteret va lungt o fridfullt det var där o frisk luft annat en SHANGHAJ men du kommer snart hem tillbaka ha det så bra!HÄLS.EOR.
Helt rätt Sandra & Andreas. Fick det just bekräftat av lokala kolleger att det är Jet Li som bygger hus där. Undras just om vi hinner på någon inflyttningsfest, för om 2 veckor flyttar vi till ett annat hus.
Oho... råkade faktist nys titta en film som Jet Li var i huvudrollen.
Skicka en kommentar