Dagens gräsanklingsmiddag åts på en restaurang driven av ett gäng muslimer från provinsen Xinjiang, Igurer alltså. I Xinjiang är det uppror för tillfället. Här var stämmningen fredlig och god mat. Uteseendemässigt var dom inte alls kineser, mera som araber. Inte konstigt att dom drar snett med gulingarna.
Det blev en fyra rätters middag, lamm på pinne, nudlar med chili, kött, ärter o babybambu, råstekt potatis med chili och till sist en soppa med biffsmak. Innehållet i soppan var mjuk gele'aktigt och skivor från något rund del, inte alls som kött. Undras just vilken del av oxen det var... Och så sköljdes allt ner med kall Qing Tao. Kallare nu på kvallen, bara 32.
Mätt o belåten H. Robert
(uppdatering 10.06.2009, första versionen var lite slarvigt skriven via mobilen)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar