fredag 29 augusti 2008

"Hemma" igen?

Tjena på er!

Det är inte så dumt i Kina ändå... Nu har vi återvänt och svängt dygnet rätt, så nu börjar andra året i Shanghai. Roligt att träffa vännerna här igen och traska längs våra bekanta gator. Varmt och skönt, litet regnigt mellan varven. Klubbhuset står kvar, fotbollsplanen också. Edgar har hoppat i bollhavet ikväll och var mäkta salig.

Det var öppet hus på skolan idag så vi for för att ta reda på i vilka klasser barnen ska gå.

Här kan man se från vilka länder Erics klasskompisar är, ifall man har bra ögon vill säga.







Eric i 6A med Mr.King som lärare. Judith i 3C med Mr.Dixon. Båda har nya lärare och en hel del nya klasskompisar.
På ena bilden Eric och Judith med ett par av Erics klasskompisar. Gissa vilken som är norrman?
På andra bilden kan åter den skarpsynte se ett intressant ämne barnen får läsa dagligen. (Betyder Everyday Reading In Class)


Nya uniformer skulle det också vara, barnen är ju litet större än ifjol.









Allt som allt var det dock avsevärt mycket lättare att klara av de nödvändiga bestyren på skolan detta år; Nancy tog hand om Edgar, som förövrigt är mycket glad över att vara med Nancy igen, barnen känner ju till rutinerna nu så det är bara att köra igång...
Imorgon är det Welcome Back Party på klubben. Dit ska vi ta oss och se vad som händer.
Hej då så länge!
S

4 kommentarer:

Anonym sa...

Erics klass är i sanning internationell; 12 nationaliteter på 18 elever.

Anonym sa...

Hej!

Tack för senast, Sofia! Det var roligt att träffas.
Ha det så bra hela familjen!

H:Inki

Anonym sa...

Då är allt som vanligt igen,både här och där,verkligen kul att få träffa er när ni var i Stockholm.

Må så gott!
Det är alltid lika trevligt att följa er blogg!
Kram
"faster" marita

Anonym sa...

Hello!!

Missade helt att ni for tillbaka såå "snabbt". Kul att träffas o tack för en underbar auktion!;)
Hoppas ni har det bra o att vi hörs
Kram Åsa

 
Site Meter