måndag 31 augusti 2009

Nimen hao igen!

Ja, här sitter man igen och kan inte annat...
Den första veckan här har varit så fylld av händelser så jag inte ens kommer ihåg allt. Barnen har klarat skolstarten och har nya klasser och en hel del nya klasskompisar. Judith skulle ha velat fara till skolan också på lördag så då är det väl roligt kan jag tänka.
De första dagarna var sanslöst heta och fuktiga. Vårt nya hus var iordningställt av vår sommarayi. Hon hade dock inte varit här hela tiden, utan såg en vecka innan vi kom att huset var grönt på både golv och väggar. Mögel. Det blir så med fukt och värme. Så hon jobbade hårt veckan innan vi anlände. Vissa skor och väskor mm är ännu grönprickiga men det ska putsa bort vad det lider.

Ja, nog känns det konstigt att inte se alla där hemma igen på en tid. Men det blir snart jul igen och sen sommar och Finland för gott. Eller för gott vet man ju aldrig...

Igår var vi på holländskt-kinesiskt bröllop. Kul mix av kinesiskt och västerländskt. Ska försöka få in bilder när jag får tillgång till Roberts jobbinternet. Här hemma är vår blogg ännu blockerad så jag har via långa omvägar kommit till denhär sidan och några bilder får jag inte in.

Jag skulle bara säga att allt är ok. Nu ska jag iväg till nya kliniken och se hur det ska bli med jobbet...Ska ta bilder därifrån också bara jag kommer åt.

Återkommer,
hej från Sofia

1 kommentar:

"faster" Marita sa...

Va trevligt, då är allt som vanligt igen, har längtat efter er blogg.
Hoppas ni kommit till rätta i er nya bostad och att det känns bra för dig på jobbet Pia.
Min ledighet känns så lyxig jag njuter varje dag, försöker bättra på min golf till vår släktfejd som går av stapeln den 11 / 9. Vi har fortfarande sommarvärme i Stockholm, så det är bara att ta för sig.Må så gott!

 
Site Meter