Hej
Det har varit mycket så glest mellan inläggen på sistone. I all brådska hann/orka vi inte riktigt med under våren/sommaren. Samtidigt känns det som om det mesta redan är sagt så inspirationen har saknats och nu är ju vår resa till Shanghai över, men som ett sista inlägg kan vi passa på att meddela att vi fått hem våra grejer. 2 månader efter att vi lämnade Shanghai kom äntligen flyttlasset.
Morgonen 31 augusti anlände hela vårt bohag på denna långtradare. På släpet (en 40 fots container) som borde innehålla våra möbler, kläder, cyklar, kastruller m.m och på lastbilen (en 20 fots container) som borde innehålla en blåa Buick. Spännande att se om allt (eller något över huvudtaget) finns med…
Morgonen 31 augusti anlände hela vårt bohag på denna långtradare. På släpet (en 40 fots container) som borde innehålla våra möbler, kläder, cyklar, kastruller m.m och på lastbilen (en 20 fots container) som borde innehålla en blåa Buick. Spännande att se om allt (eller något över huvudtaget) finns med…

Kastrullerna och övrigt bohag var redan färdigt införtullade i hamnen i Helsingfors, men för bilen gäller lite andra regler så den skulle införtullas skilt i Vasa. Efter kort besök hos tullen gav dom lov att öppna containern så då bröt flyttbolagets (som faktist heter Viktor Ek) killar upp CMA -CGM + Santa Fe sigill.

Yes, visst står min blåa Buick där och i perfekt skick. Inga transportskador och den gick ingång utan problem. Bara att backa ut, hämta flyttillstånd från tullen för 17€ och sen bara att tuta o köra. Allt bara flöt på så enkelt! Efter 3 år i Kina noterar vi mest hela tiden tiden av hur bra allt fungerar här. Du blir förstådd, folk runt dig vet och kan sin sak. T. ex. ett 1 min samtal till Veritas och trafikförsäkringen är igång.

Judith hade ont i magen så hon var hemma från skolan denna dag, men när flyttlasset kom så blev magen hastigt bättre så här önskar hon flyttgubbarna välkomna till Lilltået.

Efter en liten stund var bade gården och huset fyllt med lådor.

Vart ska vi få plats med allt som vi slarvat hem?

Linslusen. Det tar väl någon vecka innan allt är uppackat, bortkastat, fört till Röda Korset etc. Jag tror jag håller till mest i garaget och gården tills allt är på plats.
Trevlig helg. H. Robert


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar