tisdag 25 maj 2010

EXPO, kanske

Hej!
Länge sen sist! Har inte haft tillgång till dator och inte mycket tid över för den delen.
Jobbet på slutrakan, måndag är sista dagen för mig, därefter förberedelser för flytten. Det är en del att göra innan vi är färdigpackade.
Men nu har vi även siktet inställt på ett EXPO besök i helgen. Fru President Halonen ska infinna sig denna vecka, torsdag om jag förstått rätt, men det blir kanske lördag för vår del.
Fast det beror ju på.
Om man får skaffat biljetter.
Jag försökte idag, men det gick inte så bra.
Kineserna vet hur det är, och de har skaffat sina biljetter för länge sen.
Vi skulle vanligtvis ha farit till EXPO utställningen på lördag och försökt köpa biljetter på plats. men vi har ju varit i Kina snart 3 år, så vi vet hur den kön ser ut. Och kommer man fram till kassan så har man alldeles säkert stått i fel kö och får stå en timme till framför nästa kassa.
Så jag skulle skaffa biljetter idag. Hade hört att det säljs biljetter på banker och posten och litet här och där. Men det finns ingen exakt information tillgänglig om VAR man kan köpa dem. Först försökte jag med ett par banker men inga biljetter. Sen körde jag in mot stadens centrum och försökte igen, jo de hade biljetter men bara för vuxna, inga barnbiljetter. De var slutsålda.
Och vi hade tänkt ta 3 dagars biljetter för vuxna, men de var också slutsålda, fanns bara 1-dags biljetter.
Nästa bank. De hade heller inga barnbiljetter och inga 3-dagars biljetter.
Nu började mitt tålamod tryta, jag hade ingen lust att lägga en hel dag på att söka biljetter.
Femte stället för dagen hade så slutligen barnbiljetter kvar. Yes! MEN TROR NI DE HADE NÅGRA VUXENBILJETTER? Nej naturligtvis inte...
Men nu orkade jag inte mera, jag har alltså köpt 2 barnbiljetter. Men de kan ju inte fara ensamma. Vi hamnar alltså troligen ändå att stå ett par tre timmar i kö på lördagsmorgonen för att Robert o jag ska kunna komma in.
Hoppas det är värt det...
Återkommer
Sofia

2 kommentarer:

Jakob sa...

Jag har en kompis som var där för att par dagar sen. Han var aningen utmattad efter expobesöket och alla arbågar han fick ta emot. Men det är säkert spännande att se.

Moffa/Faffa sa...

Det var värst. Då är det betydlgt lättare att få tillgång till vårt lokala Expo, 'Nykaabimarken' senare på sommaren.

 
Site Meter